En liten recap av Cypern.

Nu är jag hemma, jag tänkte skriva igår men glömde. Kom hem kl 4 på morgonen igår. Då satt hela familjen vid köksbordet och åt. Vi hade inte ätit på aslänge. Flygplansmat är ingen hit. Sen somnade jag vid kvart i 5 och vaknade vid 13
 
Justdet haha, det hände en knäpp sak på flyget. kl halv 3 ungefär blev jag akut kissnödig. Så jag gick mot toaletten. Det var lite vingligt för jag hade precis sovit och så. Först och främst så snubblar jag och nästan ramlar på en idiot som hade sin fot ute i gången. Tur att det var mörkt och att de flesta sov då! När jag nästan var framme vid toan så kommer en manlig flygvärdinna eller vad man ska kalla dom. Flygvärd kanske?, iaf så kommer han ut från deras 'hytt' och just då så smäller en gubbe upp dörren till toan rakt på flygvärden. Det hördes riktigt haha. Gubben stänger snabbt dörren igen och flygvärden går. Så jag ställer mig på tur och väntar på att gubben ska komma ut från toan. Efter några sekunder kommer han ut och säger till mig ' Oh herregud förlåt mig!! ' haha jag visste inte vad jag skulle säga så jag bara stirrar ut honom så han skulle gå för jag hade hunnit bli riktigt kissig hehe.

och ja.. det hände massa andra saker som jag inte pallar skriva nu här hehe :P

Iaf så hade jag det jätteskönt och kul på cypern. På tisdagen åkte vi till ett megapega stort vattenland. Vi var där för 3 år sedan, men lite nya saker hade kommit och så. Massa saker med hög kittelfaktor. Väldigt kul om man gillar sånt!

På torsdagen åkte vi på kryssning. Det var jätteskönt! och kul. Vi snorklade och såg en plattfisk och lite andra fiskar och en rosa flip flop haha.
Jag låg längst fram på ett nät, men det var en madrass med min handduk på så det gjorde inte ont. Jag fick mkt färg den dagen. Det gillar jag. Och solblekt hår. Det har blekt skitmkt.
De berättade om Famagusta, spökstaden. Ingen har varit där på över 30 år. De var något krig och alla fick lämna den staden direkt. För det var bomber och sånt shit. De höll på att bygga ett hotell just då och hade byggkranar och sånt. Hotellet står där nu, ofärdigt och med byggkranar bredvid. De hann inte ens ta undan byggkranarna. Det såg vi från katamaranen. Ganska coolt på nåt vis.

Sen har det mest varit slapp vid poolen och stranden. Vi hade en liten mini strand nästan bredvid poolen. Utmärkt. Det var inte så bra strand, men det visste vi redan. Men det dög bra. Vi gick till en annan strand en dag. Den var typ 5-6 minuter ifrån hotellet. Där såg vi en bläckfisk i en hink. Några kids hade hittat den nånstans. Vi har den dokumenterad så jag kan visa den.

Vi bodde på ett Blue Village All inclusiv hotell. Så jag har blivit totalt hjärntvättad av Blue Village-sången.
Blue Blue Blue Villaaaage, come be a part yeah let's have some fuuuuun!! och rörelserna har fastnat också..


Nu har jag skrivit alldeles alldeles alldeles för mkt. Men det var skönt ska jag säga.
Ikväll ska jag träffa marlene. Det var länge sen! Hon kom hem imorse. :)

/ ida

Kommentarer
Postat av: Mysan

Svar: Tack så mycket! :)

2008-08-03 @ 21:15:08
URL: http://mymymy.blogg.se/

Skriv vad du vill här:

Vad heter du?:
Ska vi komma ihåg dig?

Din E-postadress: (Bara vi som ser den)

Har du en blogg som du vill att vi ska kolla in?

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0